بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

ثبت اطلاعات شرکت خود در سیستم مقابل

امروز قصد داریم کاری کنیم که اطلاعات شما و یا شرکتتون به همراه لوگوی شما , وقتی کاربر سی دی را که شما درست کرده اید در سی دی رام خود قرار میدهد , در System Properties کامپیوتر شخص ثبت بشه.

---- هدف از این آموزش آشنایی با فرمان Copy To می باشد.

---- برای دسترسی به System Properties میتونید از کنترل پانل با کلیک روی آیکون System و یا در دسکتاپ با کلیک راست روی ایکون My Computer و انتخاب Properties عمل کنید.

---- یادگیری کامل اسکریپ نویسی MMB کار سختیه ونیاز به زمان زیادی داره و خود من نیز با تعداد کمی از فرمان های اسکریپ نویسی که کاربرد زیادی داره آشنا هستم. پس در ادامه سعی میکنیم در مورد اسکریپ نویسی مطالبی را بگم تا به اصطلاح بتونید گلیمتون را از آب بیرون بکشید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای این کار شما با ید دو فایل که یکی تصویر لوگو یا به اصطلاح آرم شرکت شماست ( با فرمت BMP ) و دیگری یک فایل متنی با فرمت INI که اطلاعات شما از قبیل آدرس سایت شما ,ایمیل شما, ادرس پستی , شماره تلفن و ... در اون ثبت میشه را بسازید.

ساخت فایل BMP : این فایل باید یک تصویر با فرمت BMP و با اندازه 114*172 پیکسل و نام Oemlogo باشد.

ساخت فایل متنی : این فایل با یک فایل متنی با فرمت INI و نام OEMINFO با متن زیر میباشد. برای ساخت فایل محتویات زیر را در Notepad کپی کنید و هنگام Save کردن در مقابل save as type عبارت All files را انتخاب و با فرمت INI و با نام OEMINFO ذخیره کنید. ( این متن تو اینجا به هم ریخته شما همینجوری کپی کنید تو Notepad خودش درست میشه.)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

****دریافت نمونه فایل ها ****

بریم سراغ MMB خودمون.

ابتدا این دوفایل را تو مالتی مدیا بیلدر Embedded کنید. برای Embedded کردن از منوی Project گزینه Embedded Files را انتخاب و این دو فایلی را که ساخته ایم را ADD کنید. حالا کافیه اسکریپ های زیر را در در قسمت Script صفحه اولتون کپی کنید. برای اینکار دو بار روی ایکون صفحتون ( پایین ) کلیک کنید و از اسکریپ های زیر در کادر اسکریپ نویسی استفاده کنید.

destdir$ = 'C:\WINDOWS\system32'

dest$ = destdir$ + '\Oemlogo.bmp'

source$ = '<Embedded>\Oemlogo.bmp'

SysCommand("CopyFile","source$,dest$")

destdir$ = 'C:\WINDOWS\system32'

dest$ = destdir$ + '\OEMINFO.ini'

source$ = '<Embedded>\OEMINFO.ini'

SysCommand("CopyFile","source$,dest$")

اسکریپ بالا تو ویندوز XP دو فایلی را که شما تعیین نموده اید در شاخه Windows/System32 کپی میکنه . برای ویندوز 98 هم باید به جای System32 از System استفاده کنید.

نتیجه اخلاقی این آموزش اینکه شما میتونید از اسکریپ بالا برای کپی کردن یک فایل در سیستم مقابل استفاده کنید.

یا علی ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد