بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

راه های قرار دادن موزیک بک گراند

سلام به همه دوستان عزیز

از اونجایی که همیشه سوال هایی در مورد قرار دادن Background Music  پرسیده میشه تو این پست میخوام روشهای مختلف قرار دادن موزیک را بگم.

فرض کنید که شما یک پروژه درست کرده اید که دارای چندین صفحه میباشد. روش اول قرار دادن موزیک بدین صورت که در صفحه اول پروژتون در بخش Page Properties  ( منوی Page و بعدش Properties  ) در قسمت Background Music  و در مقابل Sound File  مسیر فایل صوتی یا MP3  تون را بدید. با انجام اینکار این موزیک به عنوان موزیک بک گراند شما با اجرای پروژه اجرا میشه . اگر هم مایلید که موزیک پس از تمام شدن تکرار بشه  میتونید گزینه Loop  را تیک دار کنید. اما عیب این روش اینه که وقتی به صفحه اول پروژه بر می گردیم موزیک از نوع تکرار میشه. برای اینکه موزیک از نو تکرار نشه  کافیه که کاری کنیم که دیگه به این صفحه بر نگردیم راهش هم اینه که  صفحه ای مشابه با صفحه اولتون درست کنید  و به جای رفتن به صفحه اول به شی تون بگید که   صفحه مشابه را اجرا کنه. روش دوم قرار دادن موزیک بک گراند  استفاده از اسکریپ شرطی زیر. با قرار دادن این اسکریپ در قسمت Page Properties  و کادر مخصوص اسکریپ نویسی , با اجرا ی صفحه موزیک شروع به Play  شدن میکنه و با باز گشت به صفحه اول موزیک از نو تکرار نمیشه.

تو اسکریپ بالا در خط دوم بین دو عبارت" مسیر فایل Mp3  تون را بدید.(1 نام فایل MP3 و .MP3 فرمت فایل )

حالا شما میخواهید از چند موزیک برای بک گراند استفاده کنید به صورتی که با تمام شدن موزیک اول موزیک دوم اتوماتیک شروع به اجرا کنه. در این روش ما از Song List  استفاده میکنیم . که تو پست های قبلی توضیح داده بودم. روش کارش هم بدین طریق که اسکریپ زیر را در Page Properties  و در قسمت اسکریپ نویسی صفحه اولتون قرار میدید.

تو اسکریپ بالاکافیه تو خط اول  بین دو عبارت " مسیر فایل Playlist  تون را که از موزیک هاتون تهیه کردید بدید. نحوه ساخت Playlist  را هم تو مطالب قبلی گفتم .( تو اسکریپ بالا 1 نام پلای لیست و .m3u  فرمت پلای لیست میباشد.)

روشهای دیگه هم استفاده اسکریپ های Audio Open و Background Play می باشد.

آقا میثم سوالشون این بود که میخوام  یک موزیک برای بک گراند قرار بدم و چند دکمه که موزیک های دیگه را اجرا کنه. آقا میثم شما میتونید از روش های دوم و سوم برای قرار دادن موزیک استفاده کنید. برای دکمه هاتون هم میتونید از فرمان های Audio Open  استفاده کنید . با انجام اینکار دیگه موزیک ها روی هم باز نمیشه و با فرمان به دکمه موزیک قبلی قطع میشه و موزیک انتخابی پخش میشه.

فکر کنم با این مطلب دیگه نباید مشکلی برای Background Music  باشه . اگر هم سوالی بود میتوانید مطرح کنید.

از همه دوستانی که نظرات خودشون را مطرح میکن و به ما لطف دارن ممنون.


 نوشته شده توسط ناصر در 20 مهر 84 و ساعت 02:10 ق.ظ
 ویرایش شده در - و ساعت -
 

 لینک ثابت نوشته | پیامها [ 4]

 استفاده از صفحات وب در پروژه [آموزش مالتی مدیا بیلدر , ]

 

سلام به همه دوستان عزیز

هستی خانوم در مورد سوال شما در مورد اینکه از فارسی نویس مریم استفاده میکنید ولی فونت ها درآن به هم ریخته است این را باید بگم که اکثر برنامه های فارسی نویس طوری طراحی شده اند که میبایست متن خود را در کادر ویژه مربوط به برنامه تایپ کنید و سپس بر روی محل مورد نظر خود در پروژه  Past  کنید. احتمالا شما  متن خود را در داخل برنامه ای دیگر مثلا ورد تایپ کرده اید. من خودم تا به حال از فارسی نویس مریم استفاده نکرده ام. و اطلاع ندارم که این برنامه نیز کادر خاصی برای تایپ متون دارد یه نه. من خودم از نرم افزار IPT که تو پست قبلی معرفی کردم استفاده میکنم. حال شما چند کار میتونید بکنید.

یا اینکه نرم افزار IPT را از سایت برنا رایانه دریافت کنید و متن هاتون را داخل  کادر این برنامه تایپ کنید  و از فونت مورد نظرتون تو MMB استفاده کنید.(NO ) یا روش دیگه اینه که تمامی متن هاتون را تبدیل به عکس کنید و داخل پروژتون بیارید.(No) روش دیگه هم اینه که از یک سری از فونت های خاص که میشه با اونها داخل MMB فارسی نوشت استفاده کنید. این فونت ها فونت هایی هستند که با حرف B شروع میشن مثلا B Arshia  . این فونت ها را هم میتونید از تو سایت IPT یعنی برنا رایانه پیدا کنید. تو اینترنت هم اگه بگردید پیدا میکنین. من دارم اما حجم 1.5 مگا بایت و اگه بخوام آپلود کنم طول میکشه.(No) راه دیگه هم استفاده از پلاگینه. (NO)

و اما بهترین راه حل برای شما : کافیه که نوشته های خودتون را داخل ورد پیاده کنید و بعد از اون با فرمت HTML ذخیره کنید. کافیه هنگام Save  کردن در مقابل Save As Type از گزینه Web Page  یا Single Web Page استفاده کنید. حالا متن های شما تبدیل به یک صفحه وب شده. حالا پروژتون را باز کنید و از منوی Object و زیر شاخه Create گزینه HTML را انتخاب کنید.

بعد از انجام این کار مقدار فضایی را که میخواهید متن شما آن را اشغال کند انتخاب کنبد.موس را نگه دارید و بکشید. حالا با دوبار کلیک روی محل انتخابی از قسمت Browse  فایل اچتملتون را فرا خوانی کنید.تو این صفحه تنظیمات دیگه ای هم هست که خودتون میتونید امتحان کنید مثل غیر فعال کردن کلیک راست , نمایش یا مخفی کردن استاتوس بار و ... 

در مورد سوال دومتون که آیا امکان جستجو داخل متون  پروژه وجود داره یا نه؟  بله این امکان وجود داره. ولی متاسفانه یک سری از فرامین را باید به کار بگیریم که تو خاطرم نیست. میتونی تو انجمن ها مطرح کنی. در مرود سوال سومتون هم بله. میتونید تو یک صفحه نرم افزار های مورد نظرتون را معرفی کنید و بعدش با یک دکمه یا هر شی فرمان بدید که فایل نصب برنامه را اجرا کنه  این دیگه از کمترین امکانات MMB  .

پروژه لودینگی که تو پست قبلی برای دانلود گذاشته بودم  یه اشکالی داشت که برطرف کردم. تو این پروژه من فایل فلش را Embedded  کردم . ( از منوی Project / Embedded files  ) و تو قسمت تعیین مسیر  فلش هم از ماکروی <Embedded> استفاده کردم. شما هم میتونید فایل فلش خودتون را Embedded  کنید و به جای نام فایل Loading.swf  نام فایل خودتون را بنویسید. در مورد اسکریپ تعیین مسیر هم  این نکته را بگم که ما به اسکریپ فرمان میدیم که بعد از اجرا فایلی را برای ما اجرا کند . مثلا Run("<SrcDir>\Project Name.exe","") تو این قسمت به جای Project Name.exe  نام فایل اصلی پروژتون را که میخواهید  بعد از لودینگ تزئینی اجرا بشه بنویسید. که این فایل توی محیط اصلی پروژمونه. مثلا اگر این فایل را داخل یک پوشه با نام A بود از عبارت <SrcDir>\A\Project Name.exe  استفاده میکنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد