بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

ساخت یک Mp3 Player ساده

سلام به همه دوستان عزیزی که به این وبلاگ میان و نظرات و سئوالات خود را مطرح می کنند . در جلسات قبلی نحوه ساخت یک CD Player ساده را توضیح داده بودم. امروز قصد دارم نحوه ساخت یک Mp3 Player  ساده با کمترین امکانات را بگم.

امکانات برنامه

ما در این جلسه می خواهیم پلایری بسازیم که قادر به پخش فرمت های   mp1;*.mp2;*.mp3;*.ogg;*.wma;*.asf و همچنین Play List  هایی با فرمت .m3l*.m3u باشد. ما برای این پلایر رقص نور و کنترل های اصلی Play ,Stop ,Pause ,… را طراحی می کنیم, همچنین کنترل کننده های صدا و مشخصات  فایل MP3 در حال پخش با استفاده از CBK ها نیز در این پروژه گفته میشود.

این نکته را  هم بگم که تمامی فرمان ها در این پروژه با استفاده از Hotspot ها داده میشود و شما نمای اصلی ( Interface ) خود را می بایست بسازید. ( اینجا فتو شاپ به کارتون میاد. همونی که من زیاد وارد نیستم.)

کنترل های اصلی

کنتراهای اصلی برنامه از قسمت Action با انتخاب External Command And Page Action انجام می گیرد. برای دکمه های اصلی از لیست اکشن ها از گزینه های Audio Open , Audio Play , Audio Stop , Audio Pause , Audio FW , Audio BW برای فرمان های مربوطه استفاده کنید.

رقص نور

برای طراحی رقص نور از منوی Object  و زیر شاخه Create  گزینه Audio Visualization  را انتخاب کنید و اندازه محیطی را که میخواهید رقص نور به نمایش در آید انتخاب کنید. سپس با دوبار کلیک بر روی آن می توانید به تنظیمات آن دسترسی داشته باشید . تنظیماتی از قبیل تغییر رنگ و زمان یا سرعت اجرای رقص نور و فرکانس . در قسمت Type  میتوانید نوع رقص نور خود را تعیین کنید که به دو صورت اسیلوسکوپ و آنالیزر می باشد.

کنترل های صدا

برای افزایش صدا می توانید از فرمان VolumeUp("") و برای کاهش صدا از فرمان VolumeDown() در قسمت اسکریپ نویسی استفاده کنید.

استفاده از Playlist

Play List ها فایل های هستند که می توانند دارای شاخه ای از فایل های مختلف در پوشه های مختلف درون هارد باشند که با اجرای آنها گلچینی از فایل هایی را که از نقاط مختلف هارد انتخاب نموده اید به اجرا در می اورند. برای اجرای Playlist ها در پلایرتون می تونید از فرمان های SongListEdit() و SongListPlay("") استفاده کنید بدین ترتیب که دو فرمان گفته شده را در کادر اسکریپ نویسی وارد کنید.

استفاده از CBK ها

در جلسات قبلی در مورد استفاده از CBK ها تو ضیح داده بودم. این ویژگی از فایل های متنی از قسمت Label  و با کلیک روی فلش کوچک کنار آن قابل دسترسی هستند و می توانید از  قسمت Audio آن برای این قسمت از پروژه خود استفاده کنید. مثلا

CBK_Total نمایش کل  مدت زمان فایل ,  CBK_Time نمایش مدت زمان سپری شده از فایل در حال پخش ,  CBK_MP3Name

نمایش نام فایل و ...

تغییر رنگ پلایر

می تونید قسمتی برای پلایرتون در نظر بگیرید  که بتوانید Theme  های مختلفی  داشته باشید. ساده ترین راه اینه  که وقتی پروزتون را درست کردید از صفحه پروژتون یک کپی بگیرید  بعد بک گراند دیگری را برای این صفحه تعیین کنید. بعد ش هم در قسمت پروژتون لینکی به این صفحه قرار بدید.

به همین راحتی می تونید  یک MP3 Player برای خودتون درست کنید . در زیر می تونید یک نمونه پروژه را که درست کردم دریافت کنید. در ضمن برای فرمان های Next  و Back هم می تونید از فرمان های زیر استفاده کنید.

SongListNext() برای اجرای تراک بعدی  ,   SongListPrev() برای اجرا تراک قبلی

 

دریافت پروژه MP3 Player ساخته شده با MMB

 

اگر سوالی داشتید مطرح کنید.

موفق باشید.
نظرات 1 + ارسال نظر
پوریا یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:49 ب.ظ http://MINIPLAYER.IR

من یه پلیر درست کردم ولی نمیدونم چطور میشه کاری کرد که مثل نرم افزارایی مثل مدیا پلیر و کا ام پلیر باشه و بشه یه آهنگو توسط پلیرم OPEN WITH کرد........میشه کمکم کنید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد