بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

ثبت و بازیابی اطلاعات در رجیستری توسط MMB

به نام خدا . سلام دوستان. امروز قصد دارم مطالبی رو درباره ثبت اطلاعات در رجیستری و بازیابی اونها توسط mmb بنویسم.

فرض کنید شما میخواهید پروژه تون یک یا چند کاربر داشته باشه و هرکدوم اون کاربرها رمز عبور رو خودشون انتخاب کنند ، و با هربار اجرای برنامه از اونها نام کاربری و پسورد خواسته شود . یه مثال ساده تر میگم : فرض کنید برنامه شما چندتا پوسته به رنگهای مختلف داره . وقتی کاربر اولین بار برنامه رو اجرا میکنه پوسته مورد نظرش رو انتخاب میکنه و از اون به بعد هربار که برنامه اجرا میشه با اون پوسته بالا میاد . فکر کنم منظور من رو فهمیده باشید .... . چون mmb توانایی برقراری ارتباط با بانکهای اطلاعاتی رو نداره یکی از راههای ثبت و بازیابی اطلاعات ثبت در رجیستری است .

 

وقتی شما یک پروژه mmb را اجرا میکنید یک پوشه در رجیستری به آدرس زیر براش درست میشه :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Mediachance\Multimedia Player\Project Registry name

** در واقع شما یک متغیر رو از پروژه تون به رجیستری منتقل کرده و مقداری رو براش تعیین میکنید تا هروقت به اون نیاز داشتید بازیابی کنید.)

شما میتونید اسم پوشه  برنامه تون رو در رجیستری ، در پنجره تنظیم پروژه تون Project Settings انتخاب کنید به این صورت که : در بخش Style گذینه Save Last Positin in Registry را تیک زده و در کادر زیر آن نام پوشه مورد نظرتان را مینویسید . (توجه داشته باشید که برای اینکه ثبت در رجیستری فعال شود حتما باید این گذینه تیک بخورد . نام انتخاب شده اهمیت چندانی ندارد ، سعی کنید از نام پروژه تان استفاده کنید.)

برای ثبت اطلاعات در رجیستری از اسکریپت زیر استفاده میکنیم :

SaveVariable("RegVariable","Variable")

در این کد RegVariable نام متغیر در رجیستری است و Variable نام متغیری است که خود شما میخواهید به registry منتقل کنید . مثال :

Var$='Multimedia'

SaveVariable("Program","Var$")

توجه داشته باشید که برای متغیر متنی در رجیستری لازم نیست به صورت Variable$ عمل شود. مانند مثال بالا که متغیر در reg به صورت Program و بدون علامت $ تعریف شده.

برای بازیابی اطلاعات هم از کد زیر استفاده میشه که برعکس کد بالا عمل میکنه :

LoadVariable("RegVariable","Variable")

در اینجا هم متغیر RegVariable از رجیستری خوانده شده و مقدار آن برای متغیر Variable تعریف میشود. مثال :

LoadVariable("Name","Name$")

امروز من مطالب رو با مثالهای خیلی ساده و ابتدایی گفتم . شما سعی کنید روی این موضوع خوب کار کنید و طریقه استفاده از اون رو یاد بگیرید. در آموزش بعدی یه مقدار پیشرفته تر به این موضوع میپردازیم (با یه پروژه در این زمینه) . پاسخگوی سوالاتون خواهم بود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد