بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

تغییر HomePage اینترنت اکسپلورر به وسیله پلاگین Microbe

سلام به همه دوستان عزیز

از اونجایی که چند نفر  از دوستان درخواست کرده بودند تا  این آموزش را بدم امروز قصد داریم کاری کنیم که تا وقتی کاربر سی دی ما را را در سی دی رام قرار داد آدرس پیشفرض اینترنت اکسپلورر  به آدرسی که ما تعیین میکنیم تغییر کنه. برای انجام اینکار ما باز هم به پلاگین نیاز پیدا میکنیم. پلاگین  های زیادی اینکار را انجام میدهد و روش کار همه اونها هم به یک شکل میباشد .  در اینجا ما از پلاگینی به نام Microbe Registry  استفاده میکنیم.

این پلاگین دارای قسمت های مختلفی میباشد و جناب Microbe  ( نه اون میکروبی که شما می شناسید ) تعدا د زیادی پلاگین برای MMB نوشته که  یکی از اونها Microbe Registry  میباشد. در ادامه سعی میکنیم تا دیگر پلاگین های بسیار کابردی Microbe  را هم برای شما معرفی کنیم.

مثل همیشه بعد از دریافت پلاگین یک شی پلاگین از مسیر  Object / Create / Plug-In ایجاد کنید و پلاگین را فراخوانی کنید . ودر سوالی که از شما پرسیده میشود پاسخ مثبت دهید تا پلاگین Embedded  شود. نام پلاگین را ازقسمت Label  به MRegistry تغییر دهید. حال کافی است  از فرمان های زیر برای فراخوانی اسکریپ  استفاده کنید.

 

 

اسکریپ بالا دقیقا جوری نوشته شده که اگر شما از ویندوز XP استفاده میکنید آدرس شروع IE را به سایت Google  تغییر میدهد. کافی است به جای Google  آدرس خود را بنویسید. برای ویندوز 98 و بقیه باید کلید رجیستری که آدرس شروع اینترنت اکسپلورر تو اون ذخیره شده است را پیدا کنید.

حالا اگر میخواهید بیشتر در مورد فرمان بالا بدانید باید بگم که :

پارامتر اول  یعنی  HKEY_CURRENT_USER|Software\Microsoft\Internet Explorer\Main  مسیر کلید شما را تعیین میکند.

پارامتر دوم یعنی  String   نوع کلیدی را که شما میخواهید درست کنید را تعیین میکند که به 5 مقدار زیر میباشد.

String – Expand _ String – Bool – Float – Integer

پارامتر سوم یعنی Start Page  نام کلید مورد نظر شما میباشد.

پارامتر  چهارم  مقدار کلید را برای ما مشخص میکند که در اینجا سایت گوگل میباشد.

پارامتر پنجم  هم  یعنی TRUE برای ایجاد کلید و اگر FALSE انتخاب شود  در صورتیکه کلید موجود نباشد  ارزش نوشته نمیشود.

این پلاگین قابلیتهای دیگری هم دارد . در آخر هم میتونید پلاگین و یک نمونه از نحوه کار را از لینک زیر دانلود کنید. فقط این را اضافه کنم که من پلاگین را داخل پروژه Embedded  کردم. برای دسترسی به فایلهای Embedded  کافی است در هنگام اجرا پروژه  یک کپی از پلاگین از مسیر زیر بگیرید.   C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temp\MMBPlayer

 

دریافت Microbe Registry PlugIn

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد