بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

جلسه ششم

الا ادامه ی پروژه 4 صفحه ای که تا به حال 2 صفحه آنرا کامل کرده ایم.

 

برای شروع کار با صفحه 3 ، روی آیکون Page3 در لیست صفحات کلیک کنید

در این صفحه از پروژه می خواهیم تصویر و همچنین صدا قرار دهیم . تصویر ما به صورت تصویر زمینه خواهد بود .

برای این کار از منو Page گزینه Properties را انتخاب می کنیمتا پنجره خصوصیات صفحه جاری(که در این جا صفحه 3 پروژه است ) باز شود

در این پنجره قسمتی به نام Background وجود دارد و در داخل آن ، قسمت مجزایی به نام Image را می بینید . در این قسمت روی آیکنی که شکل پوشه است کلیک کنید تا پنجره انتخاب تصویر نمایان شود . با کمک این پنجره یک تصویر دلخواه را انتخاب کرده تا این تصویر به عنوان تصویر زمینه برای صفحه جاری در پروژه تان برگزیده شود .

برای تنظیم موزیک زمینه در پنجره خصوصیات صفحهقسمتی با عنوان Background music را مشاهده می کنید که یک جعبه متن و یک دکمه کوچک در کنار و سمت راست قرار دارد . در کنار جعبه متن نیز عبارت Sound File را مشاهده می کنید در این جعبه متن می توانید مسیر فایل MP3 دلخواهتان را همراه با نام آن تایپ کنید ، اما از آنجا که احتمالاً حال این کار را ندارید!! می توانید روی دکمه کوچک کلیک کنید تا پنجره انتخاب فایل باز شود و به وسیله این پنجره فایل موزیک دلخواهتان را انتخاب کنید و سپس دکمه Open را بزنید و وقتی کارتان تمام شد روی دکمه OK کلیک کنید ، حال در صفحه همان طور که در قبل توضیح دادیم دو کلید Next و Back را قرار دادهید.

خوب کار ما با صفحه 3 نیز تمام شد . تنها صفحه 4 باقی مانده است .بروی آیکون آن در لیست صفحات کلیک کنید تا به صفحه 4 بروید .در این صفحه فقط یک متن پایانی و یک کلید برگشت و یک دکمه خروج از برنامه قرار می دهیم . برای نوشتن یک متن در این صفحه ، شیی text را از نوار اشیا انتخاب کرده و بر روی صفحه قرار میدهیم ، سپس در پنجره Properties این شی و در محل مربوط عبارت THE END را بنویسید .

برای قرار دادن دکمه برگشت ( Back )، نیز طبق آنچه که در جلسه قبل گفته شد ، عمل کنید. قاعدتا اکنون شما با روش این کار باید آشنا شده باشید ، اگه این طور نیست ، پس به شما توصیه می کنم که یکبار دیگه جلسه قبلی رو به دقت مطالعه کنید.الان دیگه آخرین کاری که باید انجام دهیم ، قرار دادن یک کلید خروج از برنامه است.

برای ایجاد یک کلید برای خروج با انتخاب شی Button از نوار اشیا و قرار دادن آن بر روی page 4 این دکمه را ایجاد می کنید . سپس با دوبار کلیک کردن روی آن پنجره Properties دکمه را باز نمایید و عنوان آن را به Exit تغییر دهید .سپس در قسمت Action از پنجره Properties این دکمه ، روی آیکون اول کلیک کنید . با این کار پنجره جدید با عنوان External command and page action باز می شود .

لیست باز شونده اول در این پنجره گزینه Exit را برگزینید و سپس روی دکمه OK کلیک کنید تا به پنجره Properties این دکمه برگردید در این پنجره نیز روی کلمه OK کلیک کنید تا کار تنظیم عنوان و عمل این دکمه هنگام کلیک شدن مشخص شود .در اینجا پروژه شما دیگه آماده است و تنها کافی است که شما آنرا ذخیره نمایید.برای ذخیره کار خود به منوی فایل رفته و گزینه save را انتخاب کنید و آن را در کامپیوتر خود ذخیره کنید. برای اجرای پروژه از منو Project گزینه Run را انتخاب کنید.

خوب من باید به شما تبریک بگویم زیرا توانستید اولین پروژه خود را آماده سازید . حالا یه کم بیشتر با برنامه خود ور برید و با استفاده از دکمه های Back و Next بین صفحات پروژه جابه جا شوید. قاعدتا اگر شما کارت صدا داشته باشید ، هنگامی که به صفحه 3 می رسید ، باید موزیک را که در حال پخش شدن است بشنوید. شما مطمئنا در هنگام کار با این پروژه با مشکلاتی کوچک اما مهم برخورد می کنید که از جمله آنها این است :
1-
وقتی از صفحه 3 به سایر صفحات میروید ، متوجه میشوید که موزیک کماکان در حال پخش شدن است.
2-
هروقت به صفحه 3 وارد میشوید ، موزیک مجددآ از ابتدا پخش میشود.
3-
متوجه بالا یا پایین بودن دکمه ها نسبت به هم میشوید و ... .این اشکالات برای اولین پروژه طبیعی است و شما به مرور زمان و ادامه جلسات آموزشی ما ، برطرف کردن آنها را خواهید آموخت. پس عجله نکنید!!! شما در ابتدای راه هستید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد