بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

ساخت پروژه های غیر مستطیلی

سلام به همه دوستان عزیز

به دلیل درخواست یکی از دوستان امروز این مطلب توضیح داده میشود.  این ویژگی یکی از قابلیت های بی نظیر MMB می باشد که به شما اجازه میدهد پنجره پروژه شما شکلی به جز مستطیل داشته باشد و بتوانید پنجره پروژه را به هر شکلی که خواستید در بیاوردید. 

در اینجا شما نیاز به یک تصویر خارجی دارید تا بتواند پروژه شما را به شکل دلخواه شما در آورد. به راحتی میتوانید شکل های مختلف خود را به وسیله هر برنامه گرافیکی طراحی کنید.

 

طرز ساختن شکل بدین صورت می باشد که شما می بایست محیطی را که میخواهید پروژه  شما بدان شکل باشد با رنگی تیره پر کنید و بقیه قسمت عکس شما سفید باشد. برای درک بیشتر به شکل زیر نگاه کنید.

شکل مقابل پنجره پروژه شما را به شکل یک دایره تبدیل می کند.

 

پنجره خصوصیات پروژه را باز کنید .( Project / Project Setting  ). گزینه windows has Custom Shape  را فعال کنید و تصویری را که ساخته اید فراخوانی کنید.

 

کادر Tolerancee  میزان دقت حذف رنگ بیرونی تصویر را مشخص می کند  و دو کادر X,Y مربوط به Start Point  نقطه شروعی را مشخص کنید که از آن نقطه رنگ حذف شونده مشخص میشود.  انتخاب مختصات X,y در حالت پیشفرض مطلوب است.

 

با تایید این عمل خط چینی در پنجره پروژه مشخص میشود که  شکل پروژه شما را تعیین میکند. با اجرای پروژه نتیجه کار خود را مشاهده کنید.

 

قسمت B/W Mask  نیز هما نند قسمت بالا می باشد  با این تفاوت که در اینجا تصویری را که انتخاب میکنید تنها میتواند از دو رنگ تشکیل شده باشد.

 

امیدوارم این مطلب مفید بوده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد