بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

استفاده از Binding Object

سلام به همه دوستان عزیز

تو چند پست قبلی  در مورد اجرای آکروبات ریدر در MMB مطلبی را گفته بودم. در اون جا ما برای اجرای آکروبات ریدر از یک پلاگین کمک گرفتیم. در این جلسه قصد داریم  در مورد اجرای  بعضی از قسمت های ویندوز در داخل MMB اشاره کنیم.

هدف از این آموزش آشنایی با ابزار Binding Object  و تعیین مسیر  به صورت <Windows>

در این کار ما از ابزار Binding  Object  استفاده میکنیم . مثلا ما می خواهیم به محض اینکه یک صفحه از پروژمون اجرا شد بر نامه ویرایشگر رجیستری ویندوز در داخل پروژ مون اجرا بشه.  برای اینکار ابتدا  از منوی Object  و زیر شاخه Create   گزینه Binding Object را انتخاب میکنیم . سپس در صفحه کاری پروژمون مقدار فضایی را که میخواهیم برنامه مورد نظر خارجی مون اشغال کنه تعیین میکنیم. بعد از انتخاب  با دو بار کلیک بر روی محل انتخابی  پنجره زیر باز میشه. که من بعضی از تو ضیحات را رو شکل اوردم.

تو شکل بالا وقتی پروژتون اجرا بشه رجیستری در داخل پروژه شما جای میگیره. حالا میتونید هرکدام از قسمت های ویندوز را که خواستید به راحتی تو پروژتون بیارید.  با این روش می تونید Windows Media Player را هم تو MMB باز کنید. کافیه یه سرچ از درایو ویندوزتون با فرمت EXE بکنید تا برنامه هایی را که میتونید اجرا کنید پیدا کنید.

اما یه مشکل هست و اونم اینه که اگر درایو ویندوز درایوی به غیر از C بود چه باید بکنیم؟  شما از این موضوع اطلا ع ندارید که  کاربری که از سی دی شما استفاده میکنه  درایوی که ویندوز را توش نصب کرده درایو C هستش. برای اینکار MMB نوع دیگری از تعیین مسیر را با مشخصه  <Windows> پیش بینی کرده. با اینکار برنامه خودش درایو ویندوز را شناسایی کرده و به اجرای برنامه می پردازد.  مثلا برای نمونه بالا از  Path روبرو می تونید استفاده کنید. <Windows>regedit.exe

یا علی...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد