بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

ترفتدهای مالتی مدیا بیلدر

سلام به همه دوستان عزیز

امیدوارم مطالب وبلاگ برای شما مفید بوده باشه. امروز قصد دارم تا چند نکته یا به اصطلاح ترفند تو مالتی مدیا بیلدر را برا تون بگم.

غیر فعال کردن کلید ESC : حتما میدونید که وقتی پروژه ای در حال اجرا باشه وقتی ما کلید Esc را از کیبورد فشار بدیم پروژه بسته میشه  برای اینکه جلوی اینکار را بگیرید در تولبار اصلی (Main Toolbar ) روی شکل چوب جادویی کنار شکل ابر کلیک کنید. با اینکار منویی باز میشه که از گزینه آخر ( Capture Esc and exit key ) عبارت Go to last page  را انتخاب کنید.با اینکار پروژتون به صفحه آخرش میره و دکمه ESC از کار می می افته.

پرسش در هنگام خروج : برای اینکه در هنگام خروج از پروژه از کاربر سوال بشه کافیه تو همون مسیر بالا که گفتم یکی از سه گزینه اول از قسمت Capture Esc and exit key  را انتخاب کنید.

جلوگیری از حرکت دادن  صفحه در بخشی از صفحه:  با استفاده از این ترفند میتوان پروژه را طوری ساخت که تنها با کلیک در بخش خاصی بتوان محیط کاری را حرکت داد و در بخش های دیگر این کار ممکن نباشد. در Project Setting  گزینه Movable  فعال باشد  بعدش قسمت هایی را که میخواهیم در آن قسمت نتوان پروژه را حرکت داد با استفاده از Hotspot  پوشش می دیم ودر بخش Action  اکشنی را انتخاب نمیکنیم. این کار را میتوان با استفاده از اشیای دیگر هم انجام داد مثلا یک عکس باز کنید و گزینه Enable Action  را انتخاب کنید ولی هیچ اکشنی را انتخاب نکنید.

Insert و Eject  سی دی رام : برای باز وبسته کردن سیدی رام میتونید از دوتا کد زیر استفاده کنید.

MCICommand("set cdaudio door open")

MCICommand("set cdaudio door closed")

 

استفاده از Import Object  : فرض کنید شما دارید یک پروژه بزرگ درست میکنید و مجبورید تو چند  صفحه یا چند پروژه جدا اشیایی تکراری قرار دهید .مثلا چند تا دکمه و نوشته و عکس و... که توی کل پروژتون باید باشه. برای اینکه مجبور نباشید هر بار این دکمه ها و نوشته ها و... را قرار بدید میتونید این اشیا را انتخاب کنید و از منوی فایل با انتخاب Export Object  همه اونها را توی یک قسمت از هاردتون ذخیره کنید بعدش هر جا نیاز بود با انتخاب Import Object  اشیای مورد نظرتون را داخل پروژه جای بدید. استفاده از این روش زمانی که از ماتریکس ها استفاده کنید اهمیت خودش را نشون میده.

تبدیل نوشته ها به عکس : دوست عزیزی در مرود فارسی نویسی پرسیده بودن . من از نرم افزار IPT استفاده میکنم. که لینک دانلودش تو لینکدونی وبلاگ هستش. حالا فرض کنید شما نوشته هایی را به فارسی نوشته اید  و نیازی ندارید که برای آنها اکشنی تعیین کنید کافی است تمام نوشته هاتون را انتخاب کنید و از منوی Arrange و زیر شاخه Combine  گزینه Object With Background را انتخاب کنید تا تمام نوشته ها با بک گرادتون یکی بشه. در این حالت با استفاده از Hotspot  ها میتونید برای نوشته هایی که به بک گراند تبدیل شده اکشن نیز تعیین کنید.

خاموش و رستارت ویندوز : دوست عزیز قبلا در مورد اینکه با MMB آیا میشه ویندوز را رستارت یا خاموش کرد پرسیده بودن . برای خاموش و رستارت ویندوز میتونید فایل زیر را دانلود کنید و در سی دی پروژتون بذارید  و با یک دکمه هر کدوم را که نیاز بود اجرا کنید تا ویندوز رستارت یا خاموش بشه. برای خاموش کردن کد زیر هم تو بعضی از سیستم ها کار میکنه.

دریافت فایل های خاموش و رستارت ویندوز

 

آقا رسول پروژه هایی که من درست میکنم  واقعا خیلی بزرگه و حجمش هم زیاده. برای همین نمیتونم آپلود کنم.

امیدوارم از این مطالب استفاده کرده باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد