بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

رمزی کردن اطلاعات یک سی دی

سلام به همه دوستان عزیز

از اونجایی که یکی از دوستان در مورد رمز گذاری روی سیدی پرسیده بودند تو این پست میخوام با معرفی یک نرم افزار این کار را انجام بدیم.

آقا حسین  که این سوال را مطرح کردید روش ها مختلفی برای قفل گذاری سیدی وجود داره. اما اینکه کاری کنیم بعد از رایت سیدی اتوران دیگه اجرا نشه ,  نمیدونم میشه این کار را کرد یا نه.

حداقل کاری که میتونیم بکنیم اینه که برای اتوران سیدی یک رمز بذاریم تا با وارد کردن رمز اتوران اجرا بشه یا فایل های داخل سیدی را با نرم افزاری  که امروز معرفی میکنم مخفی کنیم تا فقط بشه تو اتوران اونها را نصب کرد.

به وسیله نرم افزار CD Secure ما قادر خواهیم بود تا اطلاعات درون سی دی را به طور کامل مخفی کنیم که به هیچ وجه قابل دسترسی نباشند  و فقط به وسیله اتوران بشه اونها را نصب کرد.

روش کار با نرم افزار بسیار ساده است.

1- تو مرحله اول تمام برنامه هایی را که میخواهید مخفی شوند داخل یک پوشه مثلا با نام Programs بذارید.

2- برنامه CD Secure را اجرا کنید و گزینه اول یعنی Make Image را انتخاب کنید. تو پنجره باز شده تو قسمت Source Folder مسیر  پوشه اصلی تون را بدید.( اون پوشه ای که میخواهید مخفی کنید را نمی گم.) بعدش تو قسمت Target CD Image File یک محل را برای ذخیره Image  که گرفته میشه تعیین کنید.با ok  پنجره را ببندید.

3- بعد از اینکه Image تون را توسط برنامه ساختید با کلیک روی گزینه دوم یعنی Open Image ایمیج ساخته شده از سیدتون را باز کنید.

4- تو این قسمت تو لیستی که از پوشه هاتون میبینید پوشه مورد نظرتون را انتخاب کنید و دکمه Hide را برای مخفی کردن پوشه بزنید.

5- بعد از اینکه پوشه را مخفی کردید یک علا مت قفل کنارش ظاهر میشه . حالا دکمه Save  را بزنید تا Image تون ذخیره بشه.

6-  تو این قسمت  با زدن Burn CD , Image تون را باز کنید و بر روی سیدی رایت کنید. نکته مهم این برنامه اینجاست که امکان داره برنامه Image  تون را به صورت مستقیم بر روی سیدی رایت کنه نه اطلاعات اصلی که تو فایل ایمیج گرفته شده وجود داره.

دلیل این مشکل را من نمیدونم. به هرحال بهتره بعد از اینکه Image  تون را ذخیره کردید برنامه Clone CD را اجرا کنید و این Image را به وسیله  Clone CD رایت کنید.

حالا سیدتون را که رایت کردید بذارید تو سیدی رام و صفای دنیا را بکنید.

دانلود برنامه با حجم 1.58 مگا بایت

کرکش هم تو سایت های کرک پیدا میشه. اگر پیدا نگردید بگید تا آپلود کنم.

اگر دوستان مایل باشند نحوه گذاشتن Password برای اجرای اتوران را تو  مطلب بعدی میگم.

نظرات 1 + ارسال نظر
mostafa پنج‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 10:11 ب.ظ http://sohrabeghashang.blogfa.com

سلام ایمان جان
من شدیدا گیرم
می خوام وقتی سی دی خارج شد اتوران بسته بشه
چکار باید بکنم
لطفا جوابشو تو وبلاگم عنایت کن
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد