بیست

نوشته های ایمان زندیه

بیست

نوشته های ایمان زندیه

جلسه ۱۵

سلام

من فکر کنم الان دیگه اونایی که توضیحات و درسهای گذشته را دنبال کرده اند قادر خواهند بود برای خود به راحتی پروژه های حرفه ای درست کنند .امروز میخوام چند نکته

مهم در ایجاد پروژه ها را عنو ان کنم. تقریبا میشه گفت تمامی مطالبی را که میدونستم در وبلاگ گذاشتم  الته مولتی مدیا بیدر بخش های زیادی داره از جمله اسکریپ هاش که شما میتونید ادامه مطالب را از سایت آقا حسین دنبال کنین. این به این معنی نیست که وبلاگ اپدیت نمیشه هر زمان مطلب و موضوع جدیدی به یادم امد در وبلاگ میزارم.شما هم هرگونه سئوال و نظر و یا پیشنهادی دارید میتوانید در وبلاگ مطرح کنید.مطمئن باشید در صورت بلد بودن در اسرع وقت پاسخ میدهم.

1-  شما میتوانید برای پروژه ای که تهیه کرده اید یک ایکون مخصوص قرار دهید.به طور پیش فرض MMB  از ایکون خود برای پروژه استفاده میکند. برای قرار دادن ایکون خود  در داخل برنامه به منوی File رفته و از انجا گزینه Compile را انتخاب کنید و در قسمت Icon دو گزینه میبینید که  با توجه به سیستم  کاربر مورد نظر شما میتوانید ایکونی 16 Color  یا 32 Color  را انتخاب کنید . میتوانید با برنامه هایی نظیر Easy Icon Maker یا Icon Art ایکون مورد نظر خود را در دو نوع 16 و 32 رنگه طراحی کنید و برای پروژه خود قرار دهید به این دو نکته توجه کنید که ایکون های مورد نظر میبایست حتما در سایز 32*32   باشند و حتما باید ایکونی را که برای پروژه قرار داده اید در داخل سی دی قرار دهید.

2-  اگر پروژه شما بسیار گسترده است و شامل قسمت های مختلفی از جمله عکس و صدا و نوشته است سعی کنید در دو تکه پروژه خود را طراحی کنید  و به وسیله لینک دادن یک پروژه را به پروژه دیگر مرتبط سازید زیرا  افزایش حجم یک پروژه موجب کندی سیستم و ایجاد اشکال میگردد.

3-  نکته مهم دیگری که در MMB باید حتما به دقت رعایت شود همانطور که در قبل گفتم تعیین مسیر  اجرای برنامه ها و هر شی اجرایی دیگر میباشد. MMB  این کار را  با عبارت <ScrDir> حل کرده است.

4-   همانطور که قبلا هم گفتم شما میتوانید با برنامه هایی نظیر مریم یا IPT در مولتی مدیا بیلدر فارسی بنویسید. من خودم از برنامه IPT استفاده میکنم. این  برنامه  فونت های زیبایی داره که شما میتونید از اون استفاده کنید. برنامه IPT  را میتونید از سایت http://www.bornaray.com/  دریافت کنید.

5-    اگه پروژه شما دارای صفحات زیادی  هست سعی کنید راحت ترین راه برای جابجایی و انتقال از یک صفحه به صفحه دیگر را در نظر بگیرید و اگر هم برنامه را به صورت Full Screen  ( تمام صفحه) درست میکنید سعی کنید از دکمه مینامایز در پروژتون استفاده کنید تا کاربر راحت تر بتونه از کار شما استفاده کنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد